Publikace

1-4 | 5-8 | 9-12 | 13-16 | 17-20 | 21-24 | 25-28 | 29-32 | 33-36 | 37

Pokrok v označování tabákových výrobků

Dosavadní právní úprava oblasti označování tabákových výrobků vychází z evropské směrnice 2001/37/ES[1] (dále jen „EUTPD I“). V důsledku vývoje v oblasti vědy, trhu a poznání chování spotřebitele byla v roce 2014 vydána nová evropská směrnice 2014/40/EU[2] (dále jen „EUTPD II“), která reaguje na tyto změny a bezpochyby znamená posun v oblasti regulace označování tabákových výrobků. Více

30. září 2016 | Zdroj: epravo.cz

Rozhodnutí ve věci c-160/15 gs media bv v. Sanoma media netherlands bv a další aktuality v oblasti autorského práva

Dne 8. září uveřejnil Soudní dvůr Evropské unie rozhodnutí o předběžné otázce ve věci C-160/15 (GS Media), zabývající se právním zařazením linkování k obsahu, chráněnému autorským právem. Dne 14. září pak představila Evropská Komise oficiálně další sérii návrhů na modernizaci autorského práva a o den později vydal SDEU rozsudek ve věci C-484/14 (McFadden), kde se soud zabýval právní odpovědností subjektu, zpřístupňujícího veřejně svou Wi-Fi, v souvislosti s porušováním autorských práv na internetu a možnostmi právních kroků držitelů autorských práv vůči subjektu, poskytujícímu takovou službu. Více

30. září 2016 | Zdroj: epravo.cz

Video budoucnost: nová pravidla pro audiovizuální služby, možnost vynucení podpory národní kinematografie videoknihovnami a efektivní prevence nezákonného pořizování foto a videozáznamů

Evropská legislativa si již před drahnou dobou vzala za cíl přiblížit právní regulaci audiovize změnám, kterým podléhá vytváření, šíření a konzumace video formátu. V posledních letech se tempo změn ještě zrychlilo. Podíl videa na uživatelsky šířených datech by do roku 2019 měl tvořit 80%. Audiovizuální média jsou schopná zasahovat mezinárodní trh snáze, než např. tištěná. Nesporného společenského a obchodního vlivu videa si všimlo již nemálo významných platforem jako např. Facebook. Přesun na video komunikaci se však ukazuje z právního hlediska jako nikoliv bezproblémový. Více

10. srpen 2016 | Zdroj: epravo.cz

Vybrané právní aspekty corporate identity, zejm. ve vztahu k průmyslovým právům

Nezbytnou součástí obchodní strategie jakékoliv společnosti je budování jejího obrazu, který prezentuje veřejnosti, a to jak cíleně, tak neúmyslně v důsledku vlastních aktivit. Pro souhrn znaků, kterými společnosti prezentují samy sebe a komunikují s veřejností, se užívá pojem corporate identity. Ačkoliv se v rámci corporate identity pohybujeme v oblasti marketingu, je na místě si uvědomit související právní aspekty, mezi něž se řadí i průmyslověprávní strategie. Tento příspěvek si klade za cíl upozornit na možnost aplikace vybraných průmyslových práv, zejm. pak práv na označení, v souvislosti s corporate identity. Více

19. červenec 2016 | Zdroj: epravo.cz